Generelle oplysninger
Ryttershoppen ApS
Møllergade 9C
5700 Svendborg
CVR: 31603196


Forretningsvilkår
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle produkter fra Ryttershoppen. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler.

Fortrydelsesret
På købte varer er der 14 dages fortrydelsesret, og herefter 14 dage til at sende varen retur. Man kan godt fortryde et køb, selvom varen er blevet lettere brugt – dog kan varen ikke bruges udover hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik.

Hvis varen er brugt udover hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik, bliver der lavet en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger. En evt. værdiforringelse bliver ikke tilbagebetalt. Læs mere på forbrugerombudsmanden.dk og forbrug.dk 

Hos Ryttershoppen har du 14 dages returret.

Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag du;
– Har modtaget din vare

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig besked om dette.

Returnering af købt vare
Inden en vare returneres bør du kontakte os enten via telefon eller mail. Dette skyldes, at vi ikke tager imod pakker uden forudgående aftale. Omkostninger vedrørende returnering afholdes udelukkende af kunden selv, du kan købe returlabel her. Det betyder, at pakker sendt til vores adresse på postopkrævning ikke bliver taget imod ej heller hvis pakken er sendt til posthus eller pakkeboks.

Ved returnering bør returvaren sendes og pakkes forsvarligt. Returvarer som har lidt skade pga. mangelfuld emballering, kan medføre tab af returretten. Vi anbefaler derfor at returnering sker ved genbrug af emballagen, som varen blev modtaget i. Så snart vi modtager en returvare og får tjekket om alt er, som det skal være, tilbagefører vi hurtigst muligt det fakturerede beløb til din konto.

Varen skal sendes tilbage i original emballage, ellers kan der kun tilbydes delvis refundering.

Ved køb af bid der indgår under Ryttershoppens test center, gælder det at kunden kan ride med biddet op til 7 dage fra den dag kunden har modtaget det, og herefter byttes til et andet bid i vores sortiment, eller returneres (original emballage skal medsendes) Ved refundering af biddet fratrækkes 100 DKK fra beløbet.
Bid der ikke er dækket af vores testcenter må ikke afprøves og er dækket af den almindelige 14 dages returret i original emballage.

Følger af fortrydelse
Når du fortyder, refundere vi din betaling fra dig, med undtagelse af eventuelle gebyerer og levertingsomkostninger. I tilfælde af der skulle være en værdiforringelse som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse.

Vi tilbagebetaler pengene til samme betalingsmiddel, som du har benyttet ved købet.

Leveringstidspunkt og transport
Levering af varer fra ryttershoppen.dk anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. Alle bestillinger sendes med GLS/POSTNORD, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og ryttershoppen.dk. Dette betyder, at varene sendes indenfor maksimalt 3 dage efter modtaget ordre. Levering på købers adresse i Danmark vil derfor normalt ske indenfor 2 dage. Oplyste leveringstidspunkt er vejledende og kan således fravige.

Dette gælder ikke varer, hvor det er angivet, at det er en bestillingsvare med længere leveringstid.

Hvis varen ikke er på lager

Hvis varen mod forventning ikke skulle være på lager, eller kunden har bestilt en vare der er i restordre, vil vi i fælleskabe med kunden tage en beslutning om hvorvidt kunden ønsker at vente til varen kommer på lager igen, eller kunden vil have pengene retur. Derfor er det vigtigt at kunden skriver sine kontakt oplysninger præcist og korrekt, så det muligt for Ryttershoppen at kontakte kunden.

Reklamation
Som forbruger har du 24 måneders (12 mdr for erhvervsdrivende) reklamationsret på varer købt hos Ryttershoppen. Det betyder, at såfremt varen havde en fejl, da du købte den, har du ret til at få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage, eller afslag i prisen. Reklamationsretten dækker ikke fejl, som er opstået i forbindelse med almindelig brug og slidtage. Ved forkert brug, uheld eller misbrug af den købte vare bortfalder reklamationsretten også. Såfremt der reklameres på en købt vare, som ikke fejler noget, vil varen blive sendt retur og kunden vil blive opkrævet betaling for omemballering og forsendelse. Ved brug af reklamationsretten henvises til punktet ‘returnering af købt vare’.

Gavekort
Brug af gavekort kræver din accept af følgende vilkår og betingelser. Det elektroniske gavekort kan kun benyttes på Ryttershoppen.dk og ikke i den fysiske butik Ryttershoppen. Gavekortet kan beholdes og udløber efter 2 år. Vi kan ikke tage ansvar for bortkomne, ødelagte, stjålne eller deaktiverede gavekort.

Gavekortet gælder som betaling eller delbetaling, når du handler hos Ryttershoppen.dk – beløbet du handler for, vil blive fratrukket saldoen, og skulle der være et restbeløb vil dette fremgå af din kvittering.

Ved køb af gavekort på siden, fremsendes det på mail max. 24 timer efter køb.

Gavekortet udløber automatisk når saldoen er opbrugt og kan ikke ombyttes til kontanter.

Rabatkoder
Rabatkoder kan være udleveret af Ryttershoppen eller eksterne samarbejdspartnere. Skulle din rabatkode mod forventning ikke virke, kan det skyldes, at du har valgt brands, der er ekskluderet fra koden eller at koden er udløbet. 

Ingen af rabatkoderne kan kombineres med andre rabatkoder.

Virker din rabatkode stadig ikke, skal du kontakte os.

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse skovaerk@gmail.com

Pris og betaling
I denne butik kan du bestille dine varer online og betale via:
– Dankort
– MasterCard
– VISA
– MOBILPAY

Alle priser i Ryttershoppen – på web-adressen https://www.ryttershoppen.dk – er inkl. moms. Beløbet trækkes først, når varen afsendes og der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt ved købet.

Sikker ehandel
Ryttershoppen benytter en professionel webshopløsning fra DesignRus.dk og Epay. Betalingssystemet lever op til alle de sikkerhedskrav der er stillet, og er godkendt og certificeret af NETS.

Al kommunikation mellem Epay’s Betalingssystem og kortindehaveren foregår via en krypteret SSL forbindelse. Dette sikrer, at uvedkommende ikke kan se de data som udveksles. Ligeledes krypteres data der sendes mellem Epay’s Betalingssystem og NETS’s betalingsserver.

Epay’s Betalingssystem står placeret i et højt sikret serverrum med tyverialarm, brandanlæg (Inergen), nødstrømsanlæg og aircondition. Betalingssystemet er elektronisk overvåget 24 timer i døgnet, 365 dage om året.

Handelsbetingelserne er sidst opdateret 08.08.18